tisdag 3 november 2015

November

Brr säger jag. Dimman har inte lättat ett dugg, är lika mjölkvitt som imorse. Och lika kallt. Lusten att om en dryg timme gå ut och jobba (delvis utomhus) är noll. Då är det tur man bara jobbar 2,5 timme. Om allt flyter på borde jag vara klar runt halv åtta (med del 1. Sen kommer en del 2 runt 22.00).

För övrigt har jag suttit och räknat ut en budget. Nu ska här sparas pengar! Det jag har dålig koll på är hur mycket pengar jag lägger på mat (och sånt man köper i mataffären som schampoo, toapapper och sånt, räknar jag också in där). Så nu ska jag i november skriva upp allt jag köper. Jag lär väl svimma när jag ser kostnaden för Pepsi Max. Men det kanske kan motivera mig till att dricka det lite mindre. Men är svårt när man inte gillar vatten och saft är en sak de knappt uppfunnit i Tyskland. Det finns men brukar vara i smakerna jordgubb, fläder och svart vinbär. Sen är det slut. Har hittat en affär där det fanns upp till 6 smaker men dels ligger den inte i närheten utan kräver 45 min med buss/spårvagn inkl ett par byten och dels kostar en liten sketen flaska över 3 Euro. Så så mycket billigare blir det inte.

Inga kommentarer: