söndag 22 november 2015

Snö!!!


Detta vaknade jag till. Få se om det blir vinterns enda snö. Förra vintern hade vi vitt på backen 1 dag. Eftersom solen lyser rätt bra lär inte denna snö ligga så värst länge heller. Men kul att det blev lite vitt. Och det redan i november! Känner mig redan piggare! :)

Idag ska jag städa (gjorde halva lägenheten igår men eftersom Jojo och Fanny sov på sina lekplatser ville jag inte dammsuga vardagsrummet igår). Sen se på sport. Skidor, backhoppning och sen fotboll.

Werder spelade igår borta i Wolfsburg. Skrattretande insats. Skickades hem med 6-0 i baken. Vore jag en av spelarna skulle jag skämmas ihjäl. Man kan förlora för att man är sämre, inget snack. Men att inte ens försöka spela fotboll och sen stoppa miljonlöner i fickorna. Nä skämmas ska dom. Någonstans runt 4-0 började jag skratta åt eländet. Man kan (trots 6-0) tacka målvakten Wiedwald och Wolfsburgs snällhet att det inte blev tvåsiffrigt.

Inga kommentarer: