fredag 6 november 2015

Snart helg!

Ett pass bara. Äntligen. Iof var denna veckan helt okej men förra var hemsk så lite ledigt säger man inte nej till. Nästa vecka är också (än så länge bäst att säga) helt okej.

Denna fula färg är det
I helgen ska jag lämna plasma (lördag) till byggaffären (söndag, de har söndagsöppet denna helgen) och sen det vanliga tröket med städ och tvätt. Måste ju se om jag kan laga väggen vid fönstret så jag får upp gardinstången. Sen ska jag kolla in lite priser på golvlister, golv och tapeter/måla. Jag måste ju fixa till lite väggar och golvlister efter Kassandra. I sovrummet är två golvplattor paj (efter att jag rev ut heltäckningsmattan). Ska se om jag kan hitta två lika och bara lägga dit (det är linoleumplattor som ligger egentligen skitfula så jag skulle vilja ha nått annat) eller om jag måste lägga in klickgolv. Men det är inget jag gör nu, ska bara kolla upp mina möjligheter.

Troligen river jag ner tapeterna och målar vitt istället. Möjligen med en fondvägg med tapet eller annan färg. Lite sånt jag vill kolla på.

Och som vanligt en hel del fotboll. :) Ska visst bli varmt och fint i helgen också. Igår och idag har vi lite spridda regnskurar men relativt varmt.

Inga kommentarer: