lördag 7 november 2015

Hinner inget

Fick jobba över igår, fick ett akutfall. Skulle gå med en patient från badrummet till sovrummet när den plötsligt blev medvetslös och damp i golvet. Bara att ringa ambulansen och sen vänta tills de kom och tag med sig patienten. Tar alltid mer tid än man tror då de ju inte bara lastar och åker utan gör en massa undersökningar först.

Nästan hela förmiddagen idag gick åt att lämna plasma. Det tar sin lilla tid, bara åka dit och hem är närmare 1 timme. Men det är lättförtjänta pengar så dumt att låta bli. Var sen och handlade och nu kollar jag på fotboll. Det skulle jag väl iof kunna låta bli att göra och få mer tid över men jag vill se den!

Har i alla fall emellan tvättat och hängt en maskin. Börjat städa badrummet lite smått. Bytt sängkläder har jag också hunnit med. Nästa vecka är dubbelvecka och även om man har ungefär 5 timmar mellan passen så tycker jag att jag inte hinner med att göra så mycket. Man blir lite "låst" när man vet att man ska iväg och jobba. Skulle hellre jobba längre pass och fler lediga dagar. Att bara ha 4 helt lediga dagar på en månad är drygt. Känns som man jobbar jämt även om det i timmar inte är så mycket.

Inga kommentarer: