torsdag 10 september 2009

Bremen dag 1

Vaknade dock i Hannover och åt frukost på hotellet innan jag tåg spårvagnen in till tågstationen. Köpte rätt biljett idag, till Bremen Hbf och ingen annanstans.... Städerna ligger ju rätt nära så trots att jag åkte med ett RE-tåg och inte ICE-tåg (alltså översatt till svenska Regionaltåg och X2000) så tog det bara 1,20 tim.

Var framme i Bremen strax innan tolv. Checkade in på hotellet och gick sedan direkt ut på stan. Kollade runt lite i affärer och åt en glass på ett cafe. Det är inte regn som väderprognosen sa, utan tvärtom sol och rätt varmt.

Strax innan tre gick jag mot Weserstadion. Hade SMS:at med Marieke så jag visste Werder tränade 15.30 (tur nog, så jag kunde se! De tränar alltid 10.00 eller 15.30). Var in i fanshopen innan och köpte DVD:n och lite tidningar så jag har att läsa ikväll. Efter ett tag kom också Marieke, hon visste inte innan om hon skulle kunna, de har precis flyttat till Bremen och håller på att måla om köket. Men hon lämnade över penslarna till sin pojkvän och kom. Jättekul! Hon är dessutom mästare på att fixa autografter så nu har också min Bremen tröja Bastis namn kluddat på sig. Han skrev finare på denna än på landslagströjan. Och rätt nr...hahaha! Men han är väl så van att skriva en 2:a bakom sitt namn. Kanske skulle haft med mig Clemens och Rosis tröjor också! Får ta de nästa gång.

Markus Rosenberg är med på lagträningen igen sedan igår. Efter träningen satte jag mig på en sten längre bort för jag ville kunna ta kort på spelarna när de lämnade planen utan en massa andra fans i vägen. Ställde min ryggsäck med Sverigemärket på insidan så att säga. Var bara det är där valde han att gå inte på gångvägen. Han stirrade som sjutton på mig. Jag blev så överraskad så jag kom inte på något att säga. Kom på sen att jag skulle ju ha frågat honom på svenska vilken tid de tränar imorgon. Nu löste det sig för på detta hotell har jag internet. Dock får dålig signal på rummet så jag får sitta nere i lobbyn. Därför blir det ingen lång stund. Skriver lite blogginlägg, kollar mail och några få andra viktiga sidor bara.

Efter träningen så gick jag, Marieke och Benni och käkade. Sen gick vi åt skilda håll. De skulle hem och måla klart, de vill försöka hinna klart till på söndag, då vi innan matchen ska träffas hos dom är det meningen. Den schweiziska norskan från U21-EM, Melanie, är också i Bremen denna helg. Bor ju annars i Oslo tror jag.

Imorgon innan träningen ska jag leka turist och försöka se Universum och sen Rymdutställningen. Vet dock att ett av dom, tror det var Rymdgrejen är bara på em, så isåfall blir det på lördag. Om inte Werder kör även den träningen på eftermiddagen. Jag ska ju försöka ta mig hit i maj också (då kan jag nämligen bo hos Benni & Marieke och kan stanna längre) och hinner ju leka turist då med. Nu vill jag passa på se så mycket fotboll som jag kan.

Inga kommentarer: