torsdag 24 september 2009

Vilken väckning....

Tjugo i åtta ringer min mobil. Någon i andra ändan undrar om jag saknar något? Näe tror jag inte sa jag. Visade sig att jag igår när jag cyklade till mina föräldrar lyckats tappa min plånbok. Jag åkte dit strax före fem när det fortfarande är ljust ute så det var ju tur rätt person hittade den, men konstigt att den låg kvar ända tills i morse! En vaktmästare från det området hade hittat den. Eftersom det är en bit ifrån mig sa jag att han kunde lämna den till mina föräldrar så blev dom också väckta. Som tur var är allt kvar. Pengar kort ja rubbet. Ska köpa en tårta och åka dit med imorgon till vaktmästarna. Det är det absolut värt. Hur meckigt är det inte att hålla på spärra och få nya kort?!.

Senare idag var jag med mina föräldrar och köpte en ny TV. Igår när jag var där för att se på fotbollen så sa jag att vilka konstiga färger ni har. Werders tröjor som ska vara knallgröna med orange siffror på ryggen var blekgröna och siffrorna var i någon konstig gammelrosa färg. Och St Pauli som spelade i röda tröjor hade vinröda. Deras gamla TV (som var 20 år gammal!) hade liksom gett upp. Så först åkte vi till OnOff men som vanligt där tar det evigheter få hjälp. Så vi tröttnade och åkte till SIBA och tänkte jämföra är ju alltid bra. Men där var det bra rea och de fick en 42 tums LCD-TV för samma pris som en 32 tums hade gått på hos OnOff. Så det var ju rätt bra de var så sega på OnOff. I alla fall för dom! Och jag vet var jag ska se mina fotbollsmatcher i framtiden :).

Hjälpte dom få iväg den trasiga tv:n till tippen också. Ska om ca 45 min bege mig till gymmet för ett Chiboll pass.

Fick lönespecen idag. Synd det inte finns mer ötids pass hos oss. Jag har gjort ett pass på 9 timmar och fick nästan 3 000kr extra. Inte helt fel.

Werder vann sin match i Tyska Cupen igår. 2-1 mot St Pauli som är ett div II lag. Men ett bra div II lag. De ledde den ligan för några omgångar sedan, just nu har jag inte koll på om de fortfarande gör det. Blir match igen på lördag (Bundesliga) så då blir det till att cykla till Norslund igen - och hålla ordning på plånboken den här gången!

Inga kommentarer: