torsdag 10 september 2009

Hannover

Var ju i Hannover igår. Landade vid tretiden och tog sedan tåget till centralstationen. Lyckades dock köpa mig en biljett till Hamburg Hbf, inte Hannover Hbf. Tur det inte är så dyrt att åka tåg i Tyskland. Dessutom berättade Benni, Mariekes pojkvän för mig idag, att det är nog gratis åka från Flughafen till Hauptbanhof....jaja.

Hade ju också lyckats boka ett hotell långt utanför så tog en taxi ut dit. Åter tur det är billigt i Tyskland. Blev ändå över 20 Euro. Men sedan höll jag mig till spårvagn. Fick en karta och förklaring av hotellet. Eftersom jag inte visste restiden på spårvagnen till AWD-stadion åkte jag iväg tidigt. Kom fram rätt tidigt också men behövde bara vänta ca 30 min innan de började släppa in på arenan. Sen gick tiden fort. Spelarna kom och kollade planen, sen in och byta om och ut och värmde upp. Matchen var bra och dålig. Första halvlek var bedrövlig men tyskarna ledde ändå med 1-0 efter en straff. I halvtid gjorde Jogi två byten, ut med Schäfter och in med Beck, och ut med Gomez och in med Klose. Spelet blev bättre och det blev till slut 4-0. Ja även 5-0 men då var det visst offside. Målen gjordes av Ballack, Klose x 2 och Podolski.

Satt långt ner men tyvärr på "fel" halva när Tyskland värmde upp. Fick ändå en del bra bilder från matchen.

Var tillbaka på hotellet runt midnatt och tömde bara ur kameran innan jag släckte lyset.

Sen var det dags för Bremen.

Inga kommentarer: