tisdag 22 september 2009

Idag ska det testas nya saker

Först ska jag iväg och testa Yoga. Finns ett lättyoga pass (för nybörjare) vid lunch. Så det ska jag och Helena iväg på. Efter det ska jag sätta mig och försöka skriva ihop ett CV. Sist jag gjorde det var 8 år sedan och det var mitt första, vilket iof gick bra, jag fick mitt drömjobb som jag ville ha då. Men minnas alla årtal när jag haft olika positioner, inom samma företag, samt alla internutbildningar det är inte lätt! Finns säkert på papper någonstans, eller jag vet ju mitt gamla CV borde finnas någonstans inom Polismyndigheten, jag kanske kan efterlysa det och fråga om jag kan få en kopia? Och som tur är finns det ju mallar på nätet.

Sen har jag läst på och till min glädje upptäckt att i Tyskland är det mest vanligt med spontanansökningar dvs där väntar man inte på att en annons kommer ut utan man skickar in sina papper till de företag man vill jobba på. Kommer jag lätt göra på ett par ställen!

Men nu äta frukost, fixa till mig och cykla till gymmet.

Inga kommentarer: