fredag 4 september 2009

Varit hos sjukgymnasten

Och visste kunde hon lätta lite på de krampande musklerna. Först fick jag stå och göra lite övnignar så hon kunde kolla hur jag använder min kropp. Sen fick jag akupunktur så musklerna skulle slappna av, sen masserade hon in värmande liniment.

Fick även övningar jag ska göra jämt för att motverka detta. Böja ryggen bakåt 8ggr varje gång. Nu i början var 3:dje timme, under måndag-tisdag 3 ggr om dagen och sedan morgon och kväll.

Ska även alltid sitta med svankstöd, så nu ska jag leta lämplig kudde till det. Nu sitter jag med en av dom stora bakom ländryggen och det funkar fint hemma, men är lite stor och otymplig att ta med sig på cykeln till jobbet liksom. Sen ska jag gå många men korta promenader samt undvika de närmsta dagarna att böja mig framåt. Vet ni hur ofta man böjer sig framåt? Ofta kan jag meddela, nu när jag inte får göra det.

På vägen hem tog jag en omväg så jag fick en liten prommis. Prommis nr 2 kommer gå till Jysk där jag ska leta bra kudde. Hittade en på Åhléns men 229 kr tyckte jag var onödigt dyrt. Men hittar jag ingen annan tar jag ju den så klart. Är ju värt det för att slippa dessa ryggproblem.

Inga kommentarer: