lördag 26 september 2009

Hatar flyttstädning

Har hållt på med det sen jag kom hem från löprundan med ett avbrott för matchen Werder Bremen - 1 FSV Mainz 05 som slutade 3-0 efter mål från Hunt och Pizarro x 2.

Har torkat ur garderober jag tömt, köksskåpen, dörrlister och sånt smått. Och ända är det dötrist och jobbigt. Och bara tanken på att göra om det om 1-2 år får mig må illa. Jag som hade tänkt bo väldigt länge om inte för alltid dit jag flyttar. Och hade jag vetat det jag nu vet om mitt jobb, så hade jag inte flyttat nu, utan då "stått ut" i den här lägenheten ett tag till. När jag bestämnde mig så hette det "det blir helt säkert Borlänge eller Falun". Som sen blev Falun eller Örebro och nu vill tydligen RPS att det ska bli Örebro och vill de det, så blir det troligen så också. Det är ju de som fördelar pengarna liksom. Enda hoppet är väl att vi (igen) byter Rikspolischef. Det händer ju rätt ofta, så man får väl hoppas på det. Finns ju inget beslut än, vet inte när det ska komma heller, jag har semester och har dessutom slutat bry mig faktiskt. Men från beslut så tror de att det sen tar 1-2 år innan det är genomförbart. Jag vet inte om jag tror det tar så lång tid, men minst 1 år, gärna 2 år vore bra (rent privat för mig alltså).

1 kommentar:

Vicky M sa...

mm, it sucks. fast å andra sidan ser man resultaten :)