lördag 16 oktober 2010

Elände

Så kan man nog sammanfatta gårdagen.

1. Inget brev eller skolböcker från skolan. Så hur jag ska kunna börja på måndag är en bra fråga. Nu har vi iof lördagsutdelning här men jag tvivlar på att hitta något i postfacket idag med....

2. Först får jag ett brev från F-kassan att de inte kan avföra mig i Sverige sista oktober pga att jag har jobbet kvar där och ev också ska ha CSN-ersättning. Sen efter lite förklaringar om att jag behöver intyget för en sjukförsäkring här, som gäller från 1 november och lite krångel får jag idag ett brev där de avfört mig 22 september (så det gick visst ändå...) det är bara det att det kommer kosta mig ungefär 2000 spänn eftersom det blir en glapp i försäkringen och jag måste då betala en här för mellanperioden. Men vem orkar tjafsa med F-kassan? Lika bra betala och se glad ut.....

3. Werders U23 åkte på stordäng mot Eintracht Braunschweig. 0-5. Och hade inte Felix gjort ett par storräddningar i slutet hade det lika gärna kunna varit tvåsiffrigt.
Vi får väl hoppas proffsen kan spela bättre idag. De möter Freiburg hemma så jag ska långsamt fixa mig lite mat sen är det dags att knalla ner till Stadion. Få se om det blir en sväng förbi Freimarkt idag. Blev inget igår för det regnade hela kvällen. Fast det är ju som sagt ingen brådska, den är här i 9 dagar till. Sen är det snart dags för Weihnachtsmarkt. Vilken jag tycker är betydligt mysigare och roligare.

Inga kommentarer: