fredag 15 oktober 2010

Skolan

Har i dag fått ett mail att jag ska börja min Tyska kurs steg 1 på måndag i alla fall. Fast papper eller böcker har jag inte fått än, eller jag ska nog gå ner och kolla i mitt postfack om det kommit något idag.

Tyska kurserna är de jag egentligen mest vill gå, men har de antagit mig till dessa borde jag vara antagen till matten och samhällskunskapen också.

Idag blir det fotboll, får se om det blir både proffsens träning och U23s match. Matchen blir det hur som helst. Sen startar Freimarkt idag med ett jättefyrverkeri som vi nog ser (om det inte börjar regna allt för mycket, än är det bara grått och fuktigt).

Måste ner på stan idag igen (tror jag varit där varenda dag, men det är ju enkelt i alla fall 10 min med buss). Jag måste ha en mindre tvättkorg och en korg att ha i duschen. Blir galen på att flytta runt den stora tvättkorgen varje gång jag måste in på toan och alla duschflaskor ligger jämt på golvet för de ramlar omkull.

1 kommentar:

Vicky M sa...

univesitetskurser eller volkhochschule? :)