tisdag 12 oktober 2010

Försäkringar....

inte lätt det. Jag försöker bli utförsäkrad från Sverige för att istället bli försäkrad här. Verkar svårt...:) det som krånglar till det är att jag har jobbet kvar i Sverige. De kan inte avföra mig så länge jag har det, och här vill de har ett papper på att jag får över från Sverige hit. Vilket jag inte kan få. Men nu tror vi att vi har löst det. Jag väntar på ett papper från Sverige bara. Var förbi min Krankenkasse här idag på eftermiddagen och redde ut det mesta hoppas vi.

Om 20 min är det fotboll, landskamp Azerbadjan - Tyskland. Är hos Mareike och Benni och vi ska äta pommesfritt, chicken wings och chicken nuggets. Mumms.

Föresten så blev det nog bara 1-0 ändå i söndags. Visade sig att 4-0 kom från U17 som spelade samtidigt mot samma lag (fast på Platz 11, jag var på Platz 12). Det jag såg måste varit en träningsmatch (eftersom även U19 har matchuppehåll pga landskamperna).

Inga kommentarer: