söndag 10 april 2011

Det gäller att veta vart man ska gå

Otroligt solig och fin varm söndag. Efter jobbet vägrade jag sitta inne. Och bara gå ut är ju också trist liksom. Så jag snokade upp redan igår (eftersom jag visste det skulle bli fint väder) att U21:s bortamatch var inom cykelavstånd. De spelar ju i Bremenregionalliga. Det är bara lag ur Bremen med omnejd med. Men det kan ju vara långt nog, tex Bremerhaven är 6 mil, Brinkum som de mötte förra helgen hemma är 1,5 mil. Men jag hade tur, idag spelade de borta mot Schwachhausen. 3 km från mig!

Dessutom skulle de spela först 15.00 vilket var perfekt. På så sätt hann jag gott med att cykla hem, dusch, byta kläder och äta innan jag cyklade iväg och såg matchen.


Werder U21 vann med 6-1. Så som sagt, det gäller att veta vart man ska gå om man vill se mål. Förra helgen var det ju målfattigt när Werder I och II spelade lika så denna helg (och dessutom bara oavgjort med). Men Werder III kan man lita på. 4-0 förra helgen, 6-1 idag. :)


Efter matchen ville jag fortfarande inte gå in så jag tog min kamera och gjorde: The Macro way of Life

Inga kommentarer: