måndag 18 april 2011

Phuuuuu

Storstädningen klar. Fast jag har inte putsat fönstren än....gör det senare.

Ska nu äta lite lunch, sen duscha, slänga in tvätt på vägen ut och åka och träffa Tatjana på hennes jobb. Hon jobbar extra hos oss (har inte fulltid på sitt jobb). Hon jobbar på ett äldreboende som ligger inne på sjukhusområdet mitt emot mig. Hon tycker jag ska söka jobb där (de söker just nu). Men jag vet inte. Visst det är närmare och det är ju super när det är vinter. Är ju inte säkert vi får en sån bra vinter som iår varje gång. Men å andra sidan, har jag nu ett superschema (för det mesta, även om det är många dagar i rad så slutar jag ju som sagt halv två), men visst ett jobb på andra sidan gatan är ju inte helt fel. Så jag har lovat att hälsa på henne där och kolla i alla fall.

Sen får vi se vidare. Efter det ska jag ta bussen in till stan. Ska lämna plasma, sen måste jag köpa mig en ny väska, för min har gått sönder. Även handla lite annat smått måste jag innan jag åker hem. Bla kamerabatterier, vitt tyg så jag kan laga mina jobbyxor. Vidare på listan är sy kuddar (har inte gjort den än av mitt Dalahästtyg), njuta av solen genom att gå ut och gå, göra en veckomenyplan och sedan handla.

Få se om jag hinner allt. Annars är jag ju ledig i helgen och hör och häpna: Jag har inte hittat en enda fotbollsmatch jag kan gå på! Proffsen spelar borta, U21 i Melchiorshausen 1,5 mil bort, jag hade allvarliga planer på att cykla dit men de spelar på torsdag kväll, blir alltså väldigt sent innan jag är hemma, U23 spelar också borta. Så jag kommer ha en massa tid över.

Och U21:s match fick mig att fundera på om jag inte ska gå med i Cambrio. Det är en bildelargrupp. Man betalar 5 Euro i månaden i avgift sen en avgift per mil man åker och per timme dagtid men kvällstid är det ingen timavgift. Ibland behöver man ju en bil faktiskt. Även om man tex kan åka buss till IKEA (måste byta två gånger bara) så är det ju himla opraktiskt om man köper sig något större. Ska kolla upp det lite mer. Lika var det ju när vi ville se träningsmatchen för ett tag sen. Dit kom vi men inte hem för då gick ingen buss. Nu löste det sig då vi fick skjuts av några från forumet från spelplatsen till tågstationen men det kan man ju inte räkna med jämt. Eller när vi skulle se Europa Leauge finalen. Den var slut så sent att inga tåg gick tillbaka från Hamburg till Bremen.

Inga kommentarer: