lördag 23 april 2011

Ska, ska inte

Var in till stan idag, tyvärr för sent posten hade stängt, måste alltså dit igen på tisdag.

Hade bara trista inköp att göra, såsom batterier, penna osv. Var in på Saturn för att köpa batterier till min lilla kamera och gick förbi ett erbjudande på en spegelreflexkamera (som jag så smått börjat fundera på att köpa mig en igen) och detta erbjudande tror jag att jag ska nappa på. En Nikon med både 15-35 mm objektiv och 55-200 mm för ca 6500 kr. Har googlat och den har bara fått bra recensioner samt att samma kameras riktpris i Sverige för bara det lilla objektivet ligger på 9500 kr. Viss skillnad. Får jag dessutom min andra kamera såld så får jag med lite tur i alla fall in halva priset för den. Eftersom jag ska in till stan igen på tisdag och hämta ut biljetten ska jag fundera vidare tills dess. Det är mycket pengar men å andra sidan fotar jag mycket och det intresserar mig också. Och tänker man så, så är det ju ungefär vad jag förut varje månad betalade för hästarna så.....;)

Nu ska jag leta upp en stream och se matchen St Pauli - Werder. De andra ser den på plats i Hamburg men jag har ingen biljett. Se den själv i Vereinsheim är ju lite trist. Men hittar jag bara kassa streams så slänger jag mig på cykeln och drar dit. Det är ju bättre än att inte se alls i alla fall.

1 kommentar:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.