lördag 30 april 2011

Lång dag!

Har precis kommit hem. Åkte hemifrån 06.00. Men jag har hunnit mycket.





Först jobbade jag till halv två. Sen var jag och kollade på den där lgh som ligger på andra sidan gatan. Och det gör den verkligen, tar ca 1 min att gå till jobbet. Det är ett hus och man har gemensam ingång. En äldre dam äger det, sonen och hans flickvän bor på nedervåningen och lgh ligger på ovanvåningen. Två rum och ett stort kök. Ingen balkong men jag är sällan där, vill jag ut åker jag helt enkelt till Weser och sätter mig. Heltäckningsmattor men det är nog varmt och skönt på vintern...blå i sovrummet och röd i hallen och vardagsrummet. Den röda var väl så där men det går ju. Resten överväger ju till det bättre. Betydligt större, köket med många skåp tex! Det som jag också måste köpa om jag får hyra den är en tvättmaskin. Eller fråga om jag får tvätta hos Mareike...men det går säkert köpa en billig antar jag. Hyran blir ungefär som jag har nu totalt. Tanten ville säga ja direkt, men sonen ville ge besked om ett par dagar. Så nästa vecka får jag besked. Men jag skulle tro jag får den, hon som förmedlat den känner ju både mig och tanten och att jag jobbar där jag gör är en stor fördel. Så frågan är väl bara hur mycket sonen får bestämma skulle jag tro. Jaja får se.



Sen for jag direkt på fotboll U23 spelade hemma mot Sandhausen (1-1). Min nya kamera är helt fantastisk! Vilka foton vi har fått. Mareike tog de flesta, super fördelning, jag tittar på fotboll hon gör super foton åt mig. Hon var så begeistrad av kameran att hon följer med imorgon till Bremerhaven och fotar. Perfekt!



Sen for vi kort hem till mig för att tömma ur kameran och handlade inför imorgon innan vi cyklade vidare till Burgerpark där vi för till djurhagen och fotade djuren där. Var sen förbi hos M&B så hon fick tömma in alla foton i sin dator och nu är jag hemma.



Imorgon äter vi frukost klockan 10.00 hos dom innan vi tar bussen till Bahnhof och sen tåget vidare.



Jag hinner inte fixa korten nu så ni får vänta på att se dem. Natten var kort, hann bara sova ca 5 timmar så jag ska tidigt i säng idag! Dock är korten i detta inlägg från nya kameran så har ni ett par smakprov....

Inga kommentarer: