onsdag 12 september 2012

Äntligen glass (men det höll på att regna bort idag med)

Jag "tjatade" och ville ha glass redan igår. Men Benni tyckte nääää, det regnar. Och blöta var vi med för den delen, så det var då vi bestämde oss för pizza till fotbollen på kvällen istället och for till Rewe istället för Eislabor.

Så idag var det ju såklart fint väder men jag jobbade. Men av någon underlig anledning (förmodligen för att alla spelare som spelat med sina landslag skulle hinna hem hit) tränade Werder idag med 15.30. Annars är onsdagar alltid vid 10-tiden. Så Benni sms:ade mig på jobbet och skrev att idag vore ju en bra dag för träning och glass.

Jag ville först bara iväg och lämna plasma för de har en drive om man lämnar 4 ggr i september får man en bonus. Och denna vecka kan jag ingen annan dag. Imorgon ska vi springa igen och jag måste iväg och köpa vita byxor till att ha på jobbet. Mina arbetsbyxor från Sverige har hållt i två år men nu ramlar de snart sönder i beståndsdelar och de är så skitdyra, nästan 1000 kr med porto från Sverige så jag måste kolla om jag kan hitta "vanliga" här och se sy på extra fickor själv.

Och på fredag ska vi kolla på dubbla träningar och på lördag åker vi till Hannover och ser på fotboll. Alltså snabbt iväg och precis när jag är klar och kommer ut börjar det regna....suck....som tur är var det en kort och liten skur så bara lite fuktig kom jag till Stadion. Vi kollade en kort stund men ville till Eislabor innan det satte igång med att regna igen (man vet ju aldrig) så vi tog oss dit.

Richi, Juno, Arno och Basti. Våra Österrikare.
Har nu precis kommit hem och ska ta in tvätten, äta nått, färga håret och sen lägga mig tidigt. Blev ju sent igår pga landskampen Österrike - Tyskland 1-2 (som Tyskland vann med en jäkla tur), Werders tre österrikare spelade bra och två av dom var inblandad i Österrikes mål. Juno blev framspelad av Arno. :) Men det sena sänggåendet märktes imorse.....men jag var duktig och cyklade ändå! Men imorgon blir det bilen, måste inhandla byxorna innan vi ska springa annars hinner jag inte. Tänkte åka bort till Primark och kolla. Vet inte hur utbudet är på vita byxor nu men där är det ju billigt i alla fall.

Inga kommentarer: