fredag 14 september 2012

Fredag!

Jag är leeedig i helgen! Jihoooaaaa.
Max Wegner

Jobbat och sen för vi iväg till träningen. Först till U23 för att kolla in vilka som var där (och vilka som inte var där). Blir någon förvånad om jag säger att Flo Nagel inte kan spela på söndag? Jag har ju tidigare sagt, de stackare som blir mina favoriter har det inte lätt vad det gäller att vara skadefri. Nu har han som tur är bara en lårkaka. Fast en envis en, som är inte på sin tredje vecka.

Sen vidare till proffsens avslutningsträning och försöka lista ut hur startelvan kan se ut. Sen tillbaka till U23 (som ju hade vanlig träning, dvs de är längre än avslutsträningarna) och se slutet på den. Max Wegner (som också är skadad) gick förbi så Benni frågade honom hur det ser ut med hans knä. Han opereras på tisdag berättade han och sen hoppas han på att vara tillbaka om 2-3 veckor. Vi hoppas det inte blir längre, han är vår skyttekung (7 mål på 4 matcher).

Nu har jag varit och handlat, lite saker att ha med på tåget imorgon, ska lägga fram kläder, eftersom vi vill först till Mareike och träffa henne och sen gå och äta innan vi beger oss till AWD-Arena kommer vi åka i "privata" kläder så att säga och först senare klä om till matchtröja och sjal. Annars är risken man direkt från tåget blir inledd i en buss och ivägkörd till Arenan.

Inga kommentarer: