torsdag 27 september 2012

Eftermiddagen

Gick över till Benni vid 15-tiden och så åkte vi till Stadion. Tog bilen för efteråt skulle vi storhandla till vår nachoskväll imorgon.

Så på hela U23:s träning, Flo var där! Alltså stämmde det som han själv trodde att han skulle vara fit nog till helgen. Han lär väl inte stå i startelvan men i truppen måste han ju vara med. Kan inte tänka mig annat. Alla jung-profis (utom Tom) var också där, eller ja Niclas saknades ju också men dels spelar han väldigt sällan med U23 och dels blev han lättare skadad på proffsens avslutsträning i onsdags. Varför Tom saknades vet jag inte, har kollat på werder.de men där står inget.

Efter träningen åkte vi och handlade och var även förbi Eislabor och åt glass. Sen skulle vi springa. Det var bara det att precis när vi satt oss i bilen och skulle åka hem började det ösregna. Med betoning på ös.....så istället stekte jag upp en massa kyckling jag hade tinat igår, stekte bacon, lök, champinjoner, kokade ris och blandade ihop allt med majs och bambuskott. Gott!

Om vädret tillåter springer jag imorgon istället och regnar det åker jag och lämnar plasma. Sen är det bara att vänta in Anni som kommer från Köln, Mareike från Hannover och Benni från sin farbror (som han ska hjälpa måla imorgon) och så kommer vi runt 18-tiden gå till Platz11 för matchen Werder U23 - Wolfsburg U23. Inte glömma paraplyet! Men först innan jag kan roa mig är det jobb som gäller så jag ska försöka ta mig i säng tidigt ikväll, eftersom det imorgon blir sent. Vi ska ju äta nachos efter matchen som är slut runt 21-tiden. Lär alltså bli minst midnatt innan jag är i säng imorgon.

Inga kommentarer: