lördag 22 september 2012

Byxorna

Klarade jobbtestet rätt bra. Jag hade dragit resårband i midjan och det funkade bra....tills jag lastade fickorna fulla med allt jag måste ha med mig. Då gled de ner. Så jag fick gå hela dagen och dra upp dom. Så nu har jag dragit ett snöre i midjan istället.

Men passformen och fickorna var super. Och då hade jag ju inget byxmönster utan anpassade mönstret från Mareikes Onepiece. Ska köpa mig ett ordentligt byxmönster till nästa gång. Det blir inte billigare, bara tyget till ett par byxor gick på 20 Euro och för det får man lätt ett par byxor här. Men nu får jag de som jag vill ha dem. Gick rätt fort också, sydde dom på en kväll.

Har precis kommit hem från Burgerhaus, var där och åt med Benni och Mareike. De åker nu till Oas Park och badar bastu men bastu är inte min grej. För varmt.

Inga kommentarer: