tisdag 25 september 2012

Tisdag

Fantasilösa rubriker, jag vet!

Jobbat och sen mest läst tidnignar. Jag har ju en stor fin hög svenska tidningar. Men nu ska jag snabbt göra mig nått att äta och sen se på lite Bundesliga. Hälften av alla lag spelar ju idag, den andra hälften (inkl Werder) imorgon. Idag väljer jag att se Frankfurt - Dortmund.

Imorgon jobb igen, sen har jag en ledig dag. Imorgon blir drygt, vi får kontroll av något som heter Heimaufricht och då måste allt vara tip-topp och man måste tänka på att göra allt superriktigt. De har mer makt än den andra kontrollen för Heimaufricht kan på dagen stänga hem som de inte tycker uppfyller kraven. Den andra kontrollen från MDK (medicinskt kontroll) sätter mer betyg och så får man om det behövs ett par månader på sig att rätta till vad som var dåligt. Nu fick vi väldigt bra betyg när de var här för ett par månader sen. 1 är bäst, 5 är sämst (här är betygen i omvänd ordning) och vi fick 1,2. Så ingen är direkt orolig för besöket imorgon men det är ändå ett drygt inslag när man jobbar.

Tex så låser vi ju inte varje medicinskåp och varje dörr annars, utan vi låser dörren in till vårt rum och sen är resten bara stängda. Går liksom fortare då när man måste hämta nått, att inte behöva låsa upp x antal dörrar utan bara en. Men imorgon måste allt vara låst. Normalt gör vi iordning flytande medicin mellan 30-60 min före den ska tas, för det är lättare att passa in det då när man har tid. Men egentligen måste den göras ganska prick 30 min innan. Så det måste man göra imorgon. Lite bökigt då våra boende kliver upp från allt mellan 06.30 till 09.30. Blir många spring och göra iordning det då, eftersom alla måste få sin inom 30 min. Så ungefär "ställer det till" det när man jobbar när de kommer.

Inga kommentarer: