måndag 17 september 2012

Duktig

Ja, för jag hatar att shoppa. Speciellt kläder! Det är liksom inte rätt tid att leta vita byxor har jag konstaterat....men jag har shoppat lite roligt också. I Werders Fanshop :)

Var på Primark, men näää inte en enda vit byxa i sikte. Köpte mig två mikrotygshanddukar i alla fall. Det är sådana handdukar som inte tar någon plats alls men suger upp massor. De är ju vanligen skitdyra men där fanns de för 4 Euro styck. Sen in på stan och in på C&A. Där fanns några vita på slutrea men inga som var lämpliga att jobba i. Kan ju liksom inte vara vilket tyg som helst, eller se ut som helst.

Fyndade i alla fall en födelsedagspresent åt Benni som fyller år på söndag. Vi har ju båda sagt vi retat oss på att vi inte höll igång och sprang hela vintern (som ju var rätt varm och snöfri här jämfört med året före) och nu hittade jag på rea funktionsunderställ. Perfekt! Nu har han ingen ursäkt. Hehehe. Jag har ju redan sådana och  när man bestämt tid med någon att springa så blir det ju av också. Och nu får han vinterspringkläder (i alla fall underställ att ha under). Han får en koncertbiljett också, ifall han trots allt inte vill springa. Man får ju inte vara allt för taskig mot sin jogginpartner.

Var hemma först runt 17 tiden men eftersom jag hade bestämt mig för att hur som helst springa idag så bytte jag bara om och iväg. Men först ville jag in i Fanshopen och se om de svarta matchtröjorna hade kommit. Och det hade de! Så nu är jag en mycket stolt ägare till en. Och stoltare blir jag. Ska lämna in den för beflockning hos Magic Print imorgon. De tar nämligen 1-2 dagar på sig om man beställer en individuell flock (och det måste jag eftersom bara proffsen finns i lager) och Fanshopen tar 1-2 VECKOR på sig. Jag vill ju ha den på mig på söndag. Och eftersom jag måste in till stan igen, ska jag leta på en affär som ligger strax utanför som säljer arbetskläder och se vad de har för vita byxor att erbjuda. Annars beställer jag från Sverige ändå. Letade på nätet igår för levererans från Tyskland men jag vill ju ha med benfickor och de har bara så vanliga fickor som på jeans. Värdelöst när man jobbar och ska ha med sig soppåsar, skyddshandskar, handdesinfektion, sax, pennor, papper, telefon osv i fickorna. Får liksom inte plats...

Så till min jogging. Sprang nästan hela rundan runt Stadion, gick 1 gång kanske 10-20 m.

Sträcka: 2,8 km
Tid: 23,35

Tempo: 8,20 min/km

Km 1: 8.20
Km 2: 8,44

Å så jämför vi:

Datum:  Sträcka:  Tid:     Tempo:   km1:   km2:   km3:
10.9      2,6         28,44   11,02    10,22  10,11   --
13.9      3,6         28,54     8,0        7,45    8,18  9,58
17.9      2,8         23,35     8,20      8,20    8,44   --

Inga kommentarer: