fredag 12 oktober 2012

Inte fullt så arg längre

Datorn är inlämnad jag har lyckats sparka liv i in gamla HP-dator, som iof låter som om den ska explodera vilken sekund som helst (fläkten är kaputt) men det går att surfa. Några längre stunder pallar den inte med (och inte mina öron heller för den delen) men jag kan kolla mailen och mina meddelanden på Facebook och Werders forum. Huvudsaken det.

Jag hoppas bara att lagningen inte blir alltför dyr eller om den inte går att laga att man kan rädda hårddiskarna i alla fall. Men den var ju inte helt död så hoppet lever. Ska även idag eller senast imorgon åka in till stan och köpa mig en extern hårddisk där jag i framtiden ska lägga mina foton. Att jag inte har gjort det redan beror på att jag bad min bror för sådär ett halvår sen köpa en åt mig och skicka hit efter att han fyllt den med lite material. Och när jag frågat säger han det är snart klart. Nu tänker jag inte vänta längre.....

Men jag kommer bli fan vansinnig om korten är förlorade. Speciellt korten med spelare. En del är inte längre kvar här så man kan göra om dom....

Har varit och lämnat plasma och ville egentligen redan på fortsätta in på stan men det regnade och jag var genomblöt och eftersom jag redan nyser och har ont i halsen så ville jag inte gå på stan blöt.

Ska istället tvätta och städa här hemma (jag har en viss tendens att slänga saker omkring mig när jag är arg och inget fungerar.......) och sen bege mig in till stan(och om jag inte hinner får det bli imorgon).

Igår var i alla fall fotbollen trevlig, Flo N gjorde dessutom 7-0 målet och de ska få spela även imorgon i testmatchen mot Dymano Kiev i Cloppenburg. Tyvärr var det kö på Autobahn både dit och hem så vår lilla halvtimmes tripp blev dit 1 timme lång och hem 1,5 timme. Så vi missade uppvärmingen. Det var lite surt för deras strålkastarljus var så kasst att under matchen tror jag att jag har max 5 användbara bilder. Får hoppas det inte regnar imorgon så får jag fota lite mer då. Men jag har varit i Cloppenburg en gång och man står inte lika nära och bra som man gjorde igår. Så lite synd är det ju.

Inga kommentarer: