söndag 28 oktober 2012

Inte vår helg....

mitt kära U23 var så dåliga idag att jag skäms å deras vägnar. Förlust med 1-3 är visserligen större siffror än vad spelet visade men Werder var hur som helst inte i närheten av att vinna. Och när man trodde domaren inte kunde bli sämre än den vi hade i Hannover, ja då får vi årets stolpskott idag. Så fort Werderspelarna hade kroppskontakt med nån från Kiel blåste han för gult kort eller frispark. Men Kiel de fick minsann knuffa hur som helst på våra spelaren.

Johannes "Jojo" Wurtz
Dessutom ett orättvist gult-rött kort för Jojo som i sin frustration över det sköt iväg en boll som låg vid sidan av planen som snyggt (och hårt) träffade mig. Som tur var såg jag tydligt och tidigt vad han hade tänkt göra och jag såg också att jag stod mitt i bollbanan så jag hann vrida mig åt sidan så jag fick bollen på armen. Han har ett hårt skott kan jag i alla fall bekräfta. :). Naja, halvt så vilt, han ursäktade sig direkt och sen när han kom ut från omklädningsrummet kom han extra fram till mig och ursäktade sig igen. Jag tyckte inte det var så farligt, jag slänger också saker omkring mig när jag är arg och frustrerad men en del som stod bredvid mig gick igång direkt. Och de var inte ens träffade... Till slut sa tränaren åt dom att han bad ju direkt om ursäkt och det är en ung oerfaren spelare och även tränaren bad om ursäkt å Jojos och Werders vägnar och jag håller med tränaren även om de naturligvis egentligen inte ska reagera så. Men som sagt jag förstår honom faktiskt.

Inga kommentarer: