tisdag 4 mars 2014

Bättre idag

Var bättre redan igår kväll om det berodde på Ibuprofenet eller fårskinnssulan vet i fasen. Men kände av foten först på de två sista patienterna och det är bra då jag på kvällarna har dubbelt så många som på morgonen. Imorse provade jag utan att ta en tablett och något steg här och där kände jag av det.

Sen har jag lämnat mer papper hos tandläkaren inför nästa onsdag och sen varit och lämnat plasma.

Har även försökt byta en trasig glödlampa på bilen men precis som förra gången har den bränt fast. Vet inte varför det blir så hela tiden? Så den måste lämnas till min verkstad. Ska fråga honom då om han vet varför. Funderar på om jag ska be honom göra en service när bilen ändå är där. Nu när jag fick de där extra pengarna från försäkringen. Den när ju inte servad på länge nu. Men isåfall väntar jag med att lämna in den till nästa vecka då jag inte har så stort behov av bilen. Helt utan framlyse är jag ju inte, då sidolampan funkar men inte halvljuset. Och har är det ju dessutom inte lag att ha halvljuset på så länge det är ljust ute. Så det är inte ens olagligt :). Praktiskt!

Ska snart svinga mig upp på cykeln och åka iväg för pass nr 2. Det är så kallt på mornarna att jag både igår och idag tagit bilen på morgonen men cyklat på kvällen. För såfort solen kommer, går temperaturen upp mot 10 grader. Men det är nollgradigt på morgonen.


Inga kommentarer: