söndag 2 mars 2014

DERBYDAG!!!!

Idag smäller det. Det 100:e Nordderbyt. För första gången dessutom är båda lagen riktigt illa ute i Bundesliga. Werder ligger på plats 14 och Hamburg på plats 16. Så matchen idag handlar om så mycket mer än ett derby. Lär bli hetsigt och aggressivt både på plan och utanför mellan fansen. Men vi håller oss långt borta från sånt. Tyvärr resonerar ju inte alla så.

Igår på kvällen var Benni och Mareike här, först såg vi matchen Paderborn - Bochum 4-1 och under tiden lagade de min dator. Mareike hade delar från hennes gamla som hade ett annat fel än min så jag fick hennes hårddisk då problemet på min dator var att min var trasig. Så nu funkar den igen. Måste bara ladda i alla program, just nu har den bara Windows i sig. Till min lycka Windows 7 så jag slipper den där jäkla Windows 8 som jag alltid hatat. Min gamla dator (som jag än så länge använder) har ju också Windows 7 i sig. Så nu gäller det hålla båda i trim så jag inte måste köpa en ny. Sen såg vi på film, Star Trek. Hade ingen aning det var en så rolig film. Riktig mycket humor i den! :)


Inga kommentarer: