onsdag 26 mars 2014

Träffat gamla arbetskamrater

Idag lyckades vi äntligen få till en träff. Är svårt när vi numera inte jobbar på samma ställe. Men jag, Jana och Alina träffades för en fika på stan. Var roligt att träffa Alina igen, var ju längesen! Ja, var ju kul se Jana också men henne träffar jag ju till och från.

Alina som är den enda av oss som är kvar på vårt gamla jobb berättade lite hur det är där nu, och jag kan bara åter konstatera; jäkla tur jag inte jobbar där mer. Även om det är skitdrygt ibland att på en vecka åka 28 gånger á 30 min till/från jobbet så är själva jobbet både bättre, lugnare och mer betalt. Och jag har ju en plan om att flytta närmare (eller ev fråga om de har en ledig plats i framtiden på ett området närmare mig). Nu fick det skjutas på 1 år pga min tand-op då alla pengar gått dit. Men senast nästa höst hoppas jag det problemet har löst sig. Och då är det ju bara plus!

Solen skiner även om det är lite kyligt men jag ska strax byta om och gå iväg på en prommis. Man får ju passa på trots allt.

Inga kommentarer: