måndag 24 mars 2014

Bremenväder

Tog en prommis till verstaden, tänker att det är dumt att gå från i princip soffliggande till 5 mil cykling och dubbla arbetspass på måndag ifall de friskskriver mig på måndag. Så denna veckan tänker jag ta promenader. Inget jobbigt, inte powerwalks utan bara lugn promenad. Så får jag ju också känna efter om det går bra eller om jag känner av det. Gör ju beslutet på fredag lättare. Men jag räknar med att bli friskskriven. Det bra är också att jag redan nästa helg (fre-sön) har semester då det är den 3:dje upplagan av International Werder Weekend så jag jobbar bara 4 dagar. Skönt att inte behöva köra igång direkt med 12 dagar på raken också.

Var ute i lite över 1 timme, men då var jag ju också på verkstaden som sagt. Denna veckan hade han fullt så nästa tisdag ska jag lämna in bilen. Kommer gå på runt 400 Euro. Rätt bra pris, jag har googlat lite och läst allt från 400 till 700 Euro. I alla fall så hade jag klassiskt Bremenväder på min vända. Det började med mulet, sen kom duggregn som övergick i regn. Efter det kom det lite hagel, men inte sånt extremt som igår. Sen kom solen och den hade jag faktiskt med mig större delen av rutten som var runt Stadion och 5,3 km, tog mig med verkstadsstoppet 67 min. Gick utan pulsband då som sagt det var inte träning jag var ute efter på så sätt. Men jag gillar min Garmin Forerunner. Mycket roligare när man kan jämföra siffror och sånt.

Inga kommentarer: