måndag 3 mars 2014

Jack Reacher

Har på senare tid läst ut ytterligare tre böcker jag tänkte säga lite om (de resternade 9 håller jag dock på, det närmar sig ju med min långa "får inte göra nått alls typ" tid...)

Först ut är boken: Dollar. Den var bra, läste ut den fort och det var först väldigt sent i boken man kunde lista ut hur det var.

Nästa bok: Gisslan. Den bästa av dom tre. Sträckläste den och den var otroligt spännande.

Så till den sista av dom tre: Bränd. Den hittills sämsta boken av alla jag läst. Mycket pga att det är för lite Jack Reacher i boken och för mycket om skurken. Först när det bränner till och Jack får briljera blir boken bra. Tog mig flera dagar att läsa ut för den var helt enkelt inte spännande nog. Tur det inte var första boken jag hade läst för då hade jag nog inte alls gillat serien.

Har förresten nästan alla böcker saknas gör: Misstaget, Inget att förlora, Dold identiet, finns dock alla som pocket hos AdLibris och den nya från 2013 Lögner som också finns hos AdLibris men bara inbunden. Funderar på om jag inte ska ta och beställa dom. Sen finns en helt ny, men än så länge bara på engelska: Never go back. 

Inga kommentarer: