tisdag 11 mars 2014

Dyr vecka....

Hämtat bilen och lagat ett hål och vips är äver 300 Euro väck. Och imorgon försvinner lite mer (även om jag behöver betala först senare). Dessutom måste bilens bromsar bak bytas framöver sa han. Men det var å andra sidan allt. Och jag kunde lugnt köra ett tag till. Så jag byter de om 2 månader eller så. För det skulle gå på ca 300 Euro sa han.

Dessutom måste jag nästa vecka laga ett hål till. Och när vi ändå håller på byter vi en lagning som är missfärgad som är i tanden bredvid, på så sätt får jag lite rabatt. Hatar mina tänder. Kan fasen inte göra mer än att borsta och tandtråda och till och från sköljer jag med fluor också.

Efter jobbet men före tandläkaren kollade jag och BenniWerders träning, det var så fint väder och så var jag lite avlänkt från tandläkarbesöket också. Men gick bra idag, bedövningen räckte och det gjorde inte ont alls. Och enligt min tandläkare så är det värre dra ut en tand än att få ett implantat och eftersom jag kände nada av att dra ut min tand har jag lite förhoppning om att det inte blir så illa imorgon. Fast å andra sidan träffade vi igår på Worumsträffen en vars fru hade gjort precis en sådan operation dagen innan och han berättade hon såg ut som en hamster....

Ikväll (och imorgon) är det Champions Leauge igen och Benni kommer och ser matcherna med mig. Ja, imorgon är han så illa tvungen, jag
får inte vara själv på kvällen. Han måste hämta mig från kliniken också.

Inga kommentarer: