torsdag 2 december 2010

Ärenden

Så, började med att cykla till byggmarknaden och lämna tillbaka ett elementreglage jag köpt igår. För dels så passade det inte, dels så funkar mitt nu! Igår var jag nämligen trött på att ha antingen 16 grader eller 30 grader så jag skruvade isär makapären, tryckte till saken som skulle röra på sig men tyckte inte att det hjälpte. Så jag köpte ett nytt. Sen igår när jag skulle byta så var det som sagt fel storlek och då fick jag se att makapären rörde på sig. Så jag provade att skruva på lite värme och se på fan, det funkade!

Så lämnade tillbaka den och fick pengarna tillbaka (nästan 300 spänn!). På hemvägen passade jag på att cykla förbi huset där det finns en lägenhet jag ev är intresserad av. Ska nog i alla fall anmäla mitt intresse. Vad som är bra nämligen är att inflyttning är först 1 mars och här är det annars så att man har 14-30 dagar bara på sig.

Tog sedan bussen till stan. Köpte en väska jag spanat på länge. Den har en framsida som är plastad med genomskinlig plast så man kan byta framsida lite efter lust och smak. I butiken hade de tex en stadskarta över Bremen.

Gick sedan runt på Weihnachtsmark (är många svenskar här nu...och norrmän och finnar)och ville fota en massa men hade inte tänkt på att ta med kameran. Det är ofta så, man ser något man vill fota. Min kamera är super. Men stor och tung. Så jag har länge tänkt köpa mig en liten som man alltid kan ha i väskan. Så nu gjorde jag det. Hittade en billig (500 kr) utan alla finesser (behöver jag ju inte, har jag på den stora kameran).

Var även in på Karstad Sport, som har fansaker från andra lag (inte alla dock). Hittade fina glas från Hamburg SV och en sån där mikrohandduk från Borussia Dortmund. När inte Werder har tillräckligt fina eller smarta saker får man helt enkelt köpa från de andra lag man gillar. Fanns inget från Bayer Leverkusen tyvärr.

Var även in på 1 Euro shopen, har varit där 3 ggr nu utan att de haft värmeplåster. Hoppas de kommer in snart. Köpte där knävärmare. Jag får ont i knäna när jag cyklar när det är kallt, så jag hoppas de här hjälper.

Nu blir det matte och tyska plugg tills fotbollen börjar. Har köpt chips och cola till den! Sen blir det till att lägga sig. Ska jag orka gå upp 05.20 sex dagar i rad måste jag lägga mig i tid!

Inga kommentarer: