måndag 6 december 2010

Snart sängen...

Det blir tidigare och tidigare. Men också lättare och lättare att gå upp när klockan ringer. Det hänger alltså ihop! Se på faaaaaeeen! ;)

Fick idag hastigt och lustig jobba på övervåningen. En var sjuk och vi var två nya. Tydligen var jag den smartaste av de nya (så måste det ju vara, eller hur??) så jag fick helt utan förvarning, medgående eller nått hoppa in på okänd mark. Men det gick hur bra som helst. Fått mycket beröm från den jag jobbat mest med = arbetsledaren. Har även hört att de boende gillar mig. I alla fall så sa hon idag att hon inte fattar hur jag gör, jag går in , zack-zack allt är klart, även om jag inte känner den boende och dessutom har den oftast också tyckt bra om mig. Dessutom är hon superimponerad över att jag kan tänka själv. Att jag ser att saker bör göras och gör de, inte står och väntar på att någon ska säga åt mig att göra det. Tänk jag visste inte ens att sådana problem existerade. Men så har jag gärna fullt upp också. Timmarna flyger iväg på jobbet och jag är lika förvånad varje gång när det är dags att gå hem att det gått så fort.

Har varit och ätit supergod mat hos M&B. Imorgon är det CL. Sista matchen för Werder och jag och Mareike ska åka iväg på andra sidan Weser och fota stadion när den är fullt upplyst på kvällen (speglar sig så fint i floden då). Matchen ska vi inte se live, ingen av oss har lust att betala 20E för en match som inte betyder nått. Men om vi sen går på Pub eller om jag själv ser den på stream bestämmer vi imorgon.

Inga kommentarer: