söndag 12 december 2010

Inte så mycket nytt men en idé

Har skrivit matteprov 4. Fan var ju svårt den här gången. Vinklar och sånt är inte min grej. Men delprov 3 som jag fick göra om för det försvann hade jag 22 av 25 på i alla fall.

Annars har det tagit mest hela kvällen (man har 4 timmar på sig).

Men fick en idé när jag stod i duschen. Sky-installatören som var här, slängde ur sig i förbifarten att svenska kanaler skulle jag få in från min balkong, då den satelliten är åt andra hållet, där inget hus står i vägen. Och idag slog det mig, jag kanske kan få in Nordiska Eurosport 2 då? Inte för att det skulle hjälpa fullt ut, men bra många fler matcher skulle jag kunna se på TV då i alla fall (även om jag hoppas min hyresvärd ska säga ja till en parabol på taket då får jag hela BuLi + 2-BuLi +Champions Leauge). Men det är ju ett alternativ till att inte flytta, om det skulle funka med Nordiska Eurosport 2 alltså. Vanliga europeiska Eurosport 2 hjälper inte här, för här har SKY alla rättigheter. Därför måste det vara den nordiska sändningen jag måste kunna få in.

Inga kommentarer: