onsdag 15 december 2010

Prov eller ej?

Ja, det är frågan. Det gäller de nationella proven som jag egentligen skulle ha varit och gjort i Falun idag. Fick helt klart igår (!) att jag skulle vara där, bra framförhållning eller?? I alla fall mailade jag och skrev det är liiite svårt. Då meddelar skolan att det är inget KRAV i utbildningen att göra de, men kommunen tycker man SKA göra dom. Så nu skulle skolan prata med kommunen, för skolan tycker mina skäl till att inte göra dom är tillräckliga....så vi får väl se hur det blir!

Upptäckte igår också (och tro mig jag har stirrat ofta på det där taket) att det sitter minsann en parabol på vårt hustak! Ingen aning om jag varit helt blind, inte helt otroligt..., eller om den är nyuppsatt. Men nu ska Mareike få hjälpa mig knopa ihop ett brev! Troligen imorgon då vi ska printa ut vår fotbollskalender. Vi gör den av teckningar på spelare som Mareike gjort. Först tänkte vi göra den som en Werderkalender, men så märkte vi att hon inte har tecknat 12 spelare som nu finns här. Så det fick bli en blandad. Jag har med Basti (så klart!), Clemens (också självklart!), Troche (ännu mer självklart!), Schweini, Nando, Ola Toivonen, Rosi, jag tror jag tog med Marcus Berg också, Naldo, Merte tror jag, sen minns jag inte mer. Som ni ser, inte bara Werderspelare.

Ikväll och imorgon är det Europa Leauge! Idag Dortmund, som måste vinna sin match, annars är de ute, trots att de är överlägsna i ligan, och imorgon Leverkusen som redan är klara gruppvinnare! Och det sänds på TeeeeeeeeeeeeeeeVeeeeeeeeeeeeeeeeen! :D:D:D:D:D

1 kommentar:

Vicky M sa...

hey abbe!
tycker du ska va med och tävla om "Mitt År" blir en kul sak att ha om ditt första år i bremen http://vicktoriamurawska.blogspot.com/search/label/adventskalendern