torsdag 23 december 2010

På språng

Ska strax ta bussen till stan, göra en del ärenden där, handla eftersom sen har allt här stängt till på måndag. Eftermiddagen blir i matteboken. Jag hoppas hinna så långt att jag senare ikväll kan skriva slutprovet. Då kan jag under julhelgen (när jag kommer hem från jobbet) koncentrera mig på tyskan som jag på måndag gör mitt slutprov i.

Sen börjar de nya kurserna ju redan på måndag. Och jag kom just på att jag har inga tyska böcker! Suck och stön. Jag har ju lånat mattebok och samhällskunskapsbok från min syrra till dessa kurser och har helt glömt jag måste köpa tyskaböckerna. Med tanke på alla helger lär jag ju inte få de förrän kanske vecka 1 eller 2 i januari liksom... Jaja, inget att göra åt, jag får bita i det sura äpplet och försöka läsa ikapp helt enkelt.

Inga kommentarer: