torsdag 9 december 2010

Mer snö

Nu har vi ett par centimeter igen. Jag ska snart ta bussen in till stan och hämta ut ett paket, jag inte alls vet vad det är. För det jag trodde det var, kom idag med Posten. När jag kommer hem ska jag städa. Så jag tror jag tar en vända på Weihnachtsmark också. Så skjuter jag upp det tråkiga lite till...

Har fått betyget på den där redovisningsuppgiften, den jag slängde ihop på 15 min som mina klasskompisar haft 1 vecka på sig. Man kunde bara få godkänt eller icke godkänt. Jag fick godkänt och så skrev läraren så här: Du har sammanställt information om hur
viktigt matematiken är i vår vardag. Texten känns väl igenomarbetad och var
mycket intressant att läsa. Det var roligt att läsa dina tankar då du också
presenterar dem med hjälp av en bra disposition.


Sen hade det blivit ett tekniskt fel på mitt delprov 2. De kan se att jag öppnat och skickat in det, men de kan inte se mina svar. Så det har jag precis gjort om och skickat in. Tur jag hade de flesta uträkningarna kvar så jag behövde inte räkna om allt i alla fall.

Fått svar på delprov 3 också. 19/26. Helt okej. Matte är inte min grej. Fast lite retar det mig. Om inte skolan strulat med kursstart och böcker hade jag haft betydligt mer tid på mig och då kunnat få ännu högre betyg.

Inga kommentarer: