söndag 5 december 2010

Dags att sova

Blev inte Haggertys. De hade ett slutet sällskap där och hade därför stängt. Så det blev Piano (Henrik, där du åt pastan som du sa var den bästa du någonsin ätit!) istället. Vilket inte gjorde något, Piano har bästa maten i hela stan. Jag åt idag Nachos med Chiliconcarne, överbakat med ost. Äter vanligen en Rollo men var inte hungrig nog för en sådan idag. De är rätt stora!

Hade i alla fall en trevlig kväll med Mareike och Rebecka. Imorgon är det Nicolaus här (som liten julafton ungefär, man ger varandra en liten present och firar lite jul, vi har ju inte det, istället har vi Lucia som inte finns här) och då ska vi ha en liten minifest hemma hos Mareike och Benni. Med betoning på liten. Jag jobbar ju även imorgon och på tisdag. Men vi ska äta lite god mat och ha trevligt i alla fall. Kommer inte bli sent imorgon heller. Måste lägga mig i vettig tid om jag ska orka upp.

All snö som kom inatt (var 4-5 cm imorse) är nästan helt borta. Vi har ett par plusgrader här nu. Men jag måste säga jag blev imponerad idag. I morse, en söndagsmorgon vid 06.00 tiden var 75% av min sträcka plogad och saltad! Alltså cykelvägen. Vägarna hade de inte plogat. Jag tror de låter bilarna köra bort snön helt enkelt. :)

Innan vi åt, hann jag se båda matcherna och redan nu, med 2 omgångar kvar innan vinterpausen står det klart att BVB Borussia Dortmund blir Herbstmeister i år (dvs de kommer leda ligan under pausen, något annat "pris" får de inte).

1 kommentar:

Henrik sa...

ja fy fan vad gott det var där, skulle kunna åka dit bara för att äta pasta

Henrik