torsdag 16 december 2010

Snökaos?

Alltså igår talades om snökaos, stängda skolor och 15 cm snö. Så jag gick upp 5 min tidigare imorse ifall att det kommit redan, då jag tänkte det tar ju lite längre tid att cykla i snö liksom. Fast backen var bar men det snöade lite. Fram på förmiddagen kom mer, fortfarande inte mer än 2-3 cm. Jag hade kollegor som kom 3 timmar ! tidigare till jobbet för de var rädda för trafikkaos...själv tänkte jag herregud liksom! Jag ska cykla hem och är inte ett dugg orolig. När jag åkte hem halv två låg kanske 4-5 cm. Inga problem!

Sen tog det i lite mer och nu har vi kanske 10 cm. Fast skolfritt har tydligen många imorgon, universitet och högskolor kör på som vanligt men de flesta grundskolor och högstadium har stängt pga 10 cm snö!!

Jag cyklade om bilar som kröp fram i 5 cm snö på eftermiddagen *jösses alltså*. Jag tror min erfarenhet av snö är helt annan än de flestas här...:D

Inga kommentarer: