torsdag 30 december 2010

Atjooooo och tjäna(t) pengar!


Åkt på en förkylning. Rejäl. Fast än så länge - tack och lov, ta i trä - utan hosta. Men jag nyser. Rejält och mycket! Tur jag är ledig ett par dagar. Men den får gärna gå över fort! Från måndag får jag lämna Plasma. Men jag vill inte gå om jag ska nysa så här! Minst 18 Euro/gång, ibland mer (man får mer var 4:e, vid täta lämningar osv). Lättförtjänta pengar. 1 timmes slappande, man läser en bok eller lyssnar på musik eller både ock och får minst 18 Euro. Och man får lämna var tredje dag ungefär. Sköna pengar :) Drygt tusen spänn i månaden i alla fall......för typ inget besvär alls. Bussen stannar precis utanför och jag har ju min hållplats också ungefär 50 steg från porten.

Sen har jag passat på att föra över lite pengar från min svenska bank till min tyska. Euron är ju superlåg nu och jag tjänar på så sätt bra med pengar :). Iof är det också bra ha svenska pengar, då jag fortfarande får en del räkningar från Sverige. Men just nu övervägde den låga eurokursen mer. Den får gärna sjunka lite till över nyår...min överförning går inte igenom förrän på måndag eller tisdag.
Sjunker den lite mer är det nästan så jag funderar på att tömma mitt sparkonto och växla in hela rubbet till euro. Bara denna överföring jag gjorde idag gav mig ca 100 Euro mer än vanligt. Och det är ju inte att förakta faktiskt!

Inga kommentarer: