onsdag 1 december 2010

Kallt!

Bara -4 på termometern men det blåser rejält här idag så det kändes som det tredubbla minst! Hade grym motvind halva vägen och super medvind halva vägen både till och från jobbet idag.

Imorgon är jag ledig och det ska bli skönt, idag var en sån där struldag på jobbet när allt blev sent bara för att en hade ramlat som vi hittade halv sju direkt när vi började. Han hade inte gjort illa sig eller nått men det tar ändå en massa extra tid och någon rast hann vi inte alls med. Men som tur är, är ju inte alla dagar så. Och i januari ska ännu fler nya komma + att en massa som nu har "tvångssemester" också är tillbaka. Så vi hoppas det blir bättre då. Vi ska helst vara 3 på morgonen men är oftast 2. Den dagen vi var 3 som jag jobbade, jäklar vad bra det flöt på! Så blir vi bara fler blir det bra. Så jag avvaktar och ser. Annars är stället toppen. Men som sagt, här kryllar det av sådana jobb, så jag tänker ju inte stanna och jobba ihjäl mig i onödan liksom. Då kan jag lika gärna jobba någon annanstans. Men här försöker de och det räknas mycket! De anställer som sagt för fullt just nu.

Är fotboll idag och imorgon också på TV:n. Europa Leauge, idag Leverkusen som ska spela i Norge, igår var det -18 grader kallt när de tränade (de fick tom avbryta träningen...) och imorgon spelar Dortmund.

Äntligen funkar mitt internet som det ska också. Var ett fel i konfigureringen av routern. Var lätt att fixa när man visste att det var felet, men att det skulle ta nästan 14 dagar att komma fram till känns ju lite mysko. Så här i dataåldern och allt...men jag kan för lite om det, det kanske är så. Skit samma, nu funkar det! Ska bli kul testa Stream första gången i helgen (Werder spelar borta) och se hur pass bra det är. Sen ska jag bestämma mig för om jag ska fråga hyresvärden om jag får sätta upp en parabol, nöja mig med Stream eller flytta. Men nu är det ju ingen brådska längre.

1 kommentar:

Vicky M sa...

vi hade -8 här idag..kaaaallt!

btw. lucka 2 i min kalender kanske intresserar dig :) hon skickar även till utlandet :) http://vicktoriamurawska.blogspot.com/search/label/adventskalendern

:)

puss