fredag 9 maj 2008

Då & Sen lista

Lyder Vickan så här kommer den:

För 5 år sedan:
Bodde jag i Uppsala och jobbade på Polisen, samma jobb jag har här nu, hade 2 hästar. Galax reds in med mycket stort besvär. Tror vi då stod på Åby med ridhus och tränade för fullt. Action reds också i dressyrträning, Carina hade honom 1 gång i veckan och red dressyrträning på. Lånade honom ibland för annat också. Helena hjälpte mig med inridningen av Galax. Första gången hon satt på henne hivade Galax av henne efter 10s....

För 3 år sedan:
Hade jag börjat fundera på att flytta tillbaka till Falun och Dalarna. Det är dyrt att ha två hästar i Uppsala. Bodde i Örsundsbro stod på jättemegahästgård och bodde i lägenhet på samma gård som hästarna. 40 hästar fanns i stallet, ridhus, flera ridbanor, skrittmaskin men pytte hagar och kort utevistelse. Ville flytta hem för att kunna åka på backhoppning men hade fortfarande ingen att åka med så det var mest en ouppnåelig dröm. Letade jobb i Falun.

För 1 år sedan:
Hade lärt känna Vickan, varit på första backhopparresan. Bor i Falun igen och jobbar på Polisen, hade tur och fick samma jobb som i Uppsala, för jobbet trivs jag bra med! Hästarna står på landet, inga faciliteter alls och har blivit skogsmullehästar.

För 3 månader sedan:
Blixten hade precis slagit ner i Zakopane. Jag var mer förvirrad än vanligt (hur det nu är möjligt :) ). Vi var på VM i Oberstdorf och JVM i Zakopane det var superkul. Jag började fundera på vad jag skulle göra med hästarna. Orkade jag en vinter till med 2 hästar, inget ridhus, 6 fodringar i veckan (dvs en om dagen, morgon eller kväll).

Igår:
Jobbade, funderade på om vinterplanerna skulle gå i lås, var ute och goggade på Lugnet, pluggade tyska och hade en otrevlig diskussion på MSN.

Imorgon:
Har jobbat natt och ska ut en natt till så dagen går åt till att sova. Ska sen till stallet och rida minst 1 häst. Fundera på vad jag ska göra av katterna i vinter, för hästdelen har löst sig idag.

Om ett år:
Är på väg hem, eller har precis kommit hem från en utlandsvistelse (förhoppningsvis). Talar tyska flytande och allt mer som möjligen kan hända är rent plus. Även om jag så klart hoppas springa på en viss person ofta i vinter och även lära känna människan i fråga ordentligt!

Gud så ospännande mitt liv är!

1 kommentar:

Malin sa...

Ospännande?hehe snarare tvärtom.Hoppas du kommer iväg gumman jag vet hur jnice det komemr bli för dig:)