onsdag 14 maj 2008

Sockersuget borta!?

Var till ICA för att posta paket, jo man gör ju inte sådant på Posten längre, och stod först framför godishyllan och kände; nej jag är faktiskt inte sugen på något alls. Gick till läskkylen; samma där. Två varv runt glassboxen; men nej ingen glass som det sa klick för (letade ägglikör, hade jag hittat det hade det blivit en förpackning med det).

Så det fick bli 2 äpplen för något måste jag ju ha att tugga på.

Känns mycket märkligt att inte vilja ha godis, Cola eller glass. Men jäkligt bra!

4 kommentarer:

Vicky M sa...

jag vill ha cola light med citro hela tiden. vet inte vad det är, men sommaren gör alltid att jag har det suget :)

Anonym sa...

Duktig du är. Vad har du gjort för att stå emot?

Tasja sa...

Varje gång jag varit sugen på godis har jag istället ätit Cashewnötter. Sen hjälper det ju att inse att man ska tillbringa hela vintern med pinnsmala backhoppare oxå ;)

Närå men seriöst första 14 dgr är värst. Köpte mig en glass igår och den smakade inte ens gott?!

Så kör på nötter. Nu är inte Cashew de mest nyttiga men bättre än jordnötter. Allra bäst är mandel eller hasselnötter. Brukar finnas nötblandningar oxå de är supergoda!

Anonym sa...

Tack för rådet. Min läkare säger att jag ska äta en näve sötmandel om dagen. Kanske gör susen. Får starta ordentligt när jag kommer hem från Kreta.

Vad jag förstår har du gått ner ordentligt i vikt. Dags för en före och efterbild kanske??