tisdag 20 maj 2008

Gud vad du håller på!

Det var min mammas reaktion när jag sa att jag ville hon skulle ta mina katter i vinter.....

Så det ser nog ut som att hon gör det. Vi ska bara lösa kattsandsfrågan....:) hon är nämligen helt övertygad om att hon är allergisk mot kemikalier som finns i en del kattsand. Så jag ska botanisera kattsandsvärlden och se om det finns kattsand som inte innehåller kemikalier men som ändå är lukfri och helst klumpbildande. Men vafan det är 2008 det måste ju finnas!! Helst ska den inte damma heller.....

Var som sagt på möte på jobbet och det var väl som vi trodde. Det ska sägas upp civilanställda. Vår lilla myndighet går 22 miljoner back samtidigt som det ska komma 50 till poliser (beslutat av RPS) och lönekostnaderna måste ner..... Även om alla är rätt övertygade om att just vi i LKC nog klara oss för 1. finns inga Poliser som vill jobba där, 2. Vår utbildning kostar BIG MONEY och det är man rädd om och 3. inga andra är knäppa nog att jobba där, i den stressen, den dåliga arbetsmiljön (vår lokal är typ utdömd av Arbetsmiljöverket) och med den underbemanningen! Men för det är det ju inte fel att vidareutbilda sig själv?

Så det är alltså mina vinterplaner att plugga. Nu ska jag "bara" få ledigt från jobbet och hyra ut min lägenhet i andra hand (och få det beviljat också....)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aj då. Låter inget vidare. Du får komma tillbaka till Uppsala. Där behövs folk. I går när jag jobbade kom ett mail med öt pass. Var "bara" 23 pass kvar att fixa i maj.

23 pass på 11 dagar. Man grymtar om att det skulle kosta MINST 80.000. Sen beror det ju på vad man har i lön.

Tasja sa...

Så jäkla dyrt att bo där bara, både för mig och djuren. Men vafan ge mig en rejäl lön så kommer jag!