onsdag 27 februari 2008

JVM

Andreas Wank vann, Shohhei Tochimoto tvåa och Andreas Stroltz trea. Mario föll svårt och hade rätt ont men troligen är det ändå inga större fel på honom säger rapporterna. Får väl hoppas han kan hoppa i laget på fredag. Dessutom höll Thomi på att volta i sitt första hopp men han lyckades på något sätt få till balansen och landade säkert. Då får trösta sig med en bronsmedalj i alla fall. Och Mario själv blev trots sitt fall men en massa poängförlust nia. Inte för jag tror han är det minsta glad över det själv men det visar ju hur bra han är.

I nordisk kombination vann Alessandro Pittin, Italien före Tomaz Druml, Österrike och Janne Ryynänen blev trea.

I övrigt var det en rätt kass dag. Regn och starka vindar mest hela tiden.

Man kan annars tro jag varit på Österrikiska och Finska mästerskapen när man tittar på mina kort. Jag förstår ju den finska delen men den österrikiska är mer svårförklarad speciellt när det är "fel" österrikare här också. Men okej det är i alla fall några som jag känner igen till skillnad mot de flesta andra. Tyskarna känner jag också igen sen enstaka andra som Morassi, Karelin osv. Men annars är det mest helt nytt folk.

Inga kommentarer: