lördag 30 augusti 2008

Inställt och tidigare morgon

Tävlingen blev inställd igår. Först försökte man genomföra provomgången, man fick väl ner hälften sen var klockan så mycket att tävlingen skulle börja så man avbröt. Sen invigningscermoni och det coolaste sättet jag hittills sett flaggorna visas. Från centrum kördes de i kortege på Harley Davidson motorcyklar till backen och väl där ett varv utanför bromsplan medan länderna presenterades.

Ja sen skulle man tälva då. Det hade varnats för regn på kvällen och regn blev det! Massa regn! 10 hoppare fick man ner sen paus, förhoppare, paus, förhoppare. Så där höll man på ett bra tag. Sen sköt man upp det hela 40 min innan man till sist bestämde sig för att ställa in och köra tävlingen idag 16.20 istället. Så det blir två tävlingar idag.

Vi var i alla fall hemma tidigare imorse. 04.00 stängde de, jag fattar inte riktigt varför de hade längre öppet på torsdagen än på fredagen?!!. Jaja. Var kul igår med men inte lika som dagen innan. Fast det var mer folk ute och så men berodde nog mest på att vi var lite för trötta bara.

Nu ska jag gå och se om jag kan hitta mat någonstans. Vicky är på bloggträffs lunch med sina polska bloggfans och där hade jag ingen lust vara med. Jag fattar ju i alla fall inget av vad som sägs. Så jag sov lite längre, även om de lät som en elefanthjord innan de gick iväg.... ;). Sen har jag duschat, läst lite och sitter nu i presscentret.

Inga kommentarer: