söndag 19 april 2009

Dags bli lullig igen då

Jahapp bara väntade på det och nu har hostan börjat också. Så jag har precis tagit min första slunk Cocillana. Som jag inte alls tål bra. Blir trött, mår illa och lullig som satan av morfinpreparatet som är i. Men jag tänker inte riskera få det som förra våren när jag hostade i 3 mån innan jag fick hjälp. Har vårdat det som blev kvar i flaskan då ömt. Så nu har jag egenmedicinerat mig och hoppas på mycket snabbt tillfrisknande.

Matchen gick åt skogen. 3 stamspelare, 3 mycket bra stamspelare borta i Diego, Basti & Messi, en högerfotad högerytterbackvänstra kanten, Clemens, en innerbackhögerkanten, Basti Prödl, och så blev Aaron skadad strax innan halvtid. Lägg sen till en tuff match i benen samt resan från Udinese, man kom hem i fredags, så är det inte så konstigt man inte orkade fullt ut. De tog ledningen med 0-1 genom Merte men matchen slutade 1-2.

Nu väntar 4 nordderbyn mot HSV på 2 veckor (+2 ligamatcher mot andra lag, hårt program har de!). 22/4 borta semifinal DFB-pokalen, 30/4 hemma UEFA-cupen semi 1, 7/5 borta UEFA-cupen semi 2, 10/5 hemma ligamatch.

Jag säger som Clemens. Om Bremen får vinna alla semifinaler kan jag leva med att HSV slår oss i ligamatchen och vinner Bundesliga! Det skulle jag unna (ja det är jag som tycker det alltså, inte C. Fast han kanske oxå unnar sina landslagkompisar det, vem vet) Piotr och Marcell. Dessutom har HSV, precis som Werder en skitsnygg och stilren logga. Är man dock ultrafan och står i Ostkurve Weserstadion hatar man dock HSV mer än man hatar Bayern! Det är ungefär som AIK vs Djurgården.

Inga kommentarer: