onsdag 15 april 2009

Otroligt bra bok

Var tvungen läsa klart den igår natt så jag släckte vid 03.00 tiden. Och upp 09.00 för träning. Men det gick bra. 60 min Body Pump + 30 min Crosstrainer. Sen kursen där vi idag pratade kostlära. Mycket intressant och bra information fick vi idag. Mina hörlurar pajjade på gymmet idag så jag måste inköpa nya. Har funderat på några som sitter kvar bättre när man tränar. Men det får jag fixa imorgon, jag börjar jobba om 1 timme.

Nu till boken. En vilja av sten av Aron Ralston.

I april 2003 gav sig den 27-årige alpinisten Aron Ralston ut i Utahs bergstrakter på en ensamklättring som skulle förändra hans liv. Ett stenblock på flera hundra kilo rubbades ur sitt läge och klämde fast hans högra hand. Efter tre dagar var hans vattenförråd slut. Efter fem dagar insåg han att enda sättet att överleva var att amputera sin egen arm. Han gjorde det med en slö fickkniv och tog sig därefter ner för en 20 meter hög klippvägg. Sedan vandrade han 10 kilometer innan en räddningshelikopter till sist kunde hämta upp honom. I den här boken berättar Aron Ralston med egna ord om sin övermänskliga bedrift och om hur närheten till döden gav hans liv ett nytt innehåll.

1 kommentar:

Vicky M sa...

usch, det känns inte som en mysig bok att läsa :/ apple's hörlurar ska vara superoch sitta i :)