tisdag 28 april 2009

Suck

Nått vill inte jag ska komma igång och träna. Igår natt började jag hosta. Och det rejält. Låg vaken och hostade till 02.00 sen ansåg jag mig besegrad och gick upp och tog hostmedicin. Tog även imorse och nyss när jag kom hem. Hackat och hostat hela dagen. Det i sig skulle kanske ändå gå att träna med. Men jag blir så trött och illamående av medicinen så att träna är inte att tala om.

Får väl inse detta tar tid, inte sluta med medicinen för fort så jag blir av med den envisa hostan så fort det nu går.

Men fan så trist är det!

Haft APT på jobbet och jag lyckades väl hålla tyst ända tills vi kom till sista punkten värdegrunder då jag var tvungen lufta mina åsikter. Inte populärt tror jag....att man aldrig lär sig hålla tyst.

Men jag har svårt att ställa mig bakom sånt som bestämts långt över mitt huvud och man samtidigt tar bort verktygen för mig att ens kunna nå de mål någon annan bestämt, ja då vill jag säga att jag har svårt känna mig nöjd över resultatet. Även om det går emot vad min arbetsgivare, chef osv tycker. Man måste väl få ha en egen åsikt?!

Jag kan till viss del förstå varför man väljer göra så pga pengabrist men tycker då att man samtidigt inte ska klappa sig på bröstet och tycka, fan vad vi är bra, när vi (totalt) inte är det. Även om just min arbetsplats jobbar häcken av sig och alla andra med, gör vad vi kan så kan jag personligen ändå känna missnöje för att jag inte ens får chansen göra ett bra jobb utan måste trixa och fixa och bortförklara mig mest hela tiden.

Nej just nej glömde det, det får man ju inte, ha en egen åsikt, det är inte populärt.... Shit pommefritt liksom. Visst Sverige går dåligt och Polisen har inga pengar men förklara det för ett brottsoffer som inte kan få hjälp för att vi inte har råd ha tillräckligt med poliser det är fan inte lätt och det kan göra mig otroligt frustrerad ibland.

2 kommentarer:

Anonym sa...

APT ja. Kommer du ihåg när du fick gå in till chefen i Uppsala för det som jag hade sagt. Informationsdirektör.... ASG. Jag har också svårt att hålla tyst men på sista apt:n kunde jag bita länge i tungan. Blev faktist stolt över mig själv. haha. Nä du och jag har svårt för att inte säga ifrån när vi tycker nåt är galet. Vad ska vi säga om värdegrunden?Vet fortfarande inte vilka tre ord (tror att det är tre) som värdegrunden står för.

Tasja sa...

Som jag sa till de jag jobbar med nu inatt, jag ska fan börja sjukskriva mig när det är APT eftersom jag aldrig kan hålla tyst :).