lördag 25 april 2009

Jublade nog lite för tidigt kanske

Hostade idag mer än förr så det var bara att bita ihop och ta en slurk hostmedicin (blev jag inte så trött och illamående av den vore det ju ignet problem men nu vill jag sluta med den så fort det går). Men annars känns det bättre. Retigt i halsen dock så jag cyklade iväg och köpte glass innan matchen.

Drygt 20 grader varmt och sol men pga fotbollen hann jag inte njuta mer än att jag cyklade fram och tillbaka till stan. Men det ska ju bli lika fint imorgon och då är jag ledig med så då ska jag njuta mer av vädret ute.

Bremen mötte Bochum hemma. Första halvlek, jaaaa den glömmer vi va? Ett juniorlag hade spelat bättre och Bochum ledde med 0-2 mycket välförtjänt. Men i halvtid fick spelarna en utskällning och efter en del byten (Schaaf vilade Boenisch, Fritz, Pizarro och Özil först från start) så blev det fart och Bremen vann till slut med 3-2.

Efteråt sa många spelare att de var sega i benen, att det tog tid komma igång. Kan förstå det. De har haft engelska veckor hur länge som helst nu och senaste matchen gick ju både till förlängning och straffar. Och de engelska veckorna fortsätter framöver också så de kan nog behöva vila någon spelare då och då.

Inga kommentarer: